ᲒᲠᲐᲒᲜᲘᲚᲘ ᲮᲔᲚᲜᲐᲬᲔᲠᲔᲑᲘᲡ ᲔᲚᲔᲥᲢᲠᲝᲜᲣᲚᲘ ᲛᲝᲜᲐᲪᲔᲛᲗᲐ ᲑᲐᲖᲐ
  • მთავარი
  • პროექტის შესახებ
  • გრაგნილი ხელნაწერები
  • გამოცემა
  • კონტაქტი
Search
  • მთავარი
  • პროექტის შესახებ
  • გრაგნილი ხელნაწერები
  • გამოცემა
  • კონტაქტი
  • Home
  • Q-1072
  • გრაგნილი ხელნაწერები, ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი
  • Q-1072

Q-1072

Q-1072

Manuscript2024-03-30T21:53:13+00:00

1.კოდიკოლოგია/არქეოგრაფია

1.1.შიფრი                                                      Q-1072

რაობა                         ავგაროზი

დაცულობის ადგილი/კოლექცია             ხეც

თარიღი                                                         XIX

კეფის რაოდენობა                                       9 კეფი

ზომა (თითოეული კეფის ზომა)  X8,8;  I16,9×8,8;II11x8,5; III 42,5×8,8;IV 42,5×8,8;V 43,5×8,8; VI 42,5×8,8; VII 42,5×8,8; VIII 43×8,5; IX x27;8,8

სტრიქონთა რაოდენობა                I r-3, ვ-0;II r-1, ვ-4; III r-33, ვ-17; IVr-25, v-5; V r-31, v-27; VI r-31,v-13; VII r-26, v-13; VIII r-21, v-13;  IX r-19, v-2;

ნაწერის ზომა                                   I-2×5; II2,5×0,5; III 42×8; IV29,5×8;  V 40×8; VI 41×8; VII 41×8; VIII 30x;7,5; IX 24,5×8;

არშიების ზომა:        I-ზედა0, ქვედა0, მარცხენა1,5სმ; მარჯვენა1,5სმ;II -ზედა0, ქვედა0, მარცხენა1,5სმ; მარჯვენა 1,5სმ;III-ზედა0, ქვედა0, მარცხენა0სმ; მარჯვენა0სმ; IV-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ;V-ზედა 1,5, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ;VI-ზედა 1, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ;VII-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0; მარჯვენა 0სმ;VIII-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0; მარჯვენა 0სმ;

IX -ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0; მარჯვენა 0სმ;

 

მასალა                                                     ქაღალდი

ძეგლის მდგომარეობა (გაცხოველებული/ აღდგენილი/თავბოლონაკლული)

ფერი                                                              მოთეთრო

სისქე                                                              001

ფორმატი (სრული,არასრული)

კონსერვირებული/არაკონსერვირებული

1.2. პალეოგრაფიული თავისებურებები

დამწერლობის სახეობა                  მხედრული

მელანი                                              მუქი ყავისფერი

პაგინაცია                                          –

ნაწერის მიმართულება გვერდზე (r-v)

დაკანონვა                                                     –

კეფების გადაბმის ტექნიკა            გადაბმულია წებოს გამოყენებით

1.3. გაფორმება

მინიატურა                                                   ილუსტრირებულია იესო ქრისტე, ღვთისმშობელი ყრმით, წმიდა მოწამე დიმიტრი, დიდი მოწამე თეოდორე, ყოვლად მძლეო მოწამენი დავით და კონსტანტინე, წმ. გიორგი, მტრედი,  ვაზის მტევანი, ვარსკვლავი

დეკორი                                                         –

საზედაო ასოები                                          წითელი ფერით

სათაურის გაფორმება                                 –

მარგინალური ნიშნები

გადამწერი/დამკვეთი/ გადაწერის ადგილი      –

ანდერძები/მინაწერები

 

შემომწირველი (გვერდის მითითებით)/შემოწირულობის თარიღი

საეკლ. მუზ-ის სიგელ-გუჯრების კატალოგიდან N 943 (იხ. Каталог пред. 1919 წ. გამოც.)

 

1.4. ტექსტოლოგიური შენიშვნები

ტექსტის დასაწყისი         (თავბოლონაკლული)

ტექსტის დასასრული (თავბოლონაკლული)

რედაქციულობა (თუ შესაძლებელია)

  1. დაზიანებებიზედაპირის – მომჩვარული, აქერცლილი, მყიფე, ენტომოლოგიური, ლაქები (სინესტის, სითხის, პიგმენტების, სანთლის …)

 

I-IX კეფი:გრაგნილი რესტავრირებულია, შემორჩენილიკეფების ფორმატი სრულია; პირველი და ბოლო კეფები ნაკლულია/მოჭრილია. კეფები ერთმანეთზე გადაბმული წებოს გამოყენებით, დაახლოებით 1 სმ.-ით გადაებული. საწერი მასალა წინასწარ არის დამზადებული.

ტექსტი ნაწერია არასიმეტრიულად, გაკრული ხელით, ტექსტი კარგად იკითხება. ტექსტის ბოლოში ხელრთვა „მღდელი იოსება“

 

რეკომენდაცია: გრაგნილი ხელნაწერირესტავრირებულია.

 

აღწერილობიდან: ავგაროზი, XIX

 

ბიბლიოგრაფია

ხელნაწერთა აღწერილობა, (კოლექციაQ), კატალოგი, გამოღებული ჩანს საეკლ. მუზ-ის სიგელ-გუჯრების კატალოგიდან N 943 (იხ. Каталог пред. 1919 წ. გამოც.)

 

1072

ავგაროზი. 1854

I ფ.; 314X8,6; ქაღალდი, გრაგნილი გაყვითლებული, დასაწყისში 32 სმ სიგრძის ფურცელი მოწყვეტილია, ასევე ბოლოში მოწყვეტილია 16,5 სმ სიგრძის

ნაწილი; მხედრული; ყავისფერი მელანი; სათაურები და დასაწყისები წითელი

მელნით; ახლავს ფერადი ილუსტრაციები წარწერებით: ნუსხურით: „იესო ქრისტე“, მხედრულით: „ესე არს ღმერთი შემოქმედი, ყოველთა უფალი იესო ქრისტე“.

შარავანდედში: „ჭON”; ხე. ნუსხურით: „ყოვლად წმიდა,“ მხედრულით: „დედა

მღვთისა მოწყალისა, ყოვლად წმიდა ღვთისმშობელი მარიამ ვადიდოთ“; მტრედი

ზეთის ხილის რტოთი. მხედრულით: „ეს ტრედი არის, ნოეს კიდობნიდგან გამოსრული არის, მოაქვს რტო ზეთის ხილისა მომასწავებელად წყლის დაცხრომისათვის (ყველა 1რ); ნუსხურით: „წმიდა გიორგი“; ნუსხურით: „წმიდა დიმიტრი“,

მხედრულით: წმიდა მოწა. დიმიტრი არს აქა, მეოხი ყოველთა ქრისტიანეთა“;

97

ნუსხურით: „თეოდორე“,მხედრულით: „დიდო მოწამეო თეოდორე, მეოხ გვეყავნ

წინაშე მღვთისა, ამინ“; ნუსხურით: „დავით და კოსტანტინე“, მხედრულით:

ყოლად მძლენო მოწამენო დავით და კოსტანტინე მეოხ გვეყნა, ამინ“ (ყველა 1ვ);

1854 (1ვ). დამწერი _ მღვდელი იოსებ.

[ავგაროზი]]. – „სახარება იოანესი. თავი პირველი არს აქა. აღდგომის სწორისა.

– პირველიდგან იყო სიტყვა და სიტყვა იგი იყო ღვთისა თანა“… 1რ-ვ.

შენიშვნები: 1. შეიცავს იოანეს სახარების პირველი თავის 17 მუხლს და

ლოცვებს.

  1. სახარებას მოსდევს ლოცვები და ვედრება ზეცის ანგელოზებისა და სხვადასხვა წმინდანებისადმი, დაიფარონ „ყოვლის ჭირისა და სენისაგან მქონებელი

ამა ეპისტოლისა“ პირველია წმ. გიორგი (ახლავს ნახატი: მუსრავს დრაკონს). იქვე

ჩამოთვლილია 41 წმ. გიორგი (კაბადუკიისა, ვლასიისა და ა.შ.). მას მოჰყვება სხვა

წმინდანებისადმი ვედრება (მერკვირის, პროკოფის, კვარიკეს, დიმიტრის, დავით

და კოსტანტინესი და სხვათა მიმართ).

ანდერძი: „აღიწერა ჩემ მიერ ესე აქა, მღვდელი იოსება (თხზულით: მღვდელი იოსება), ჩყნდ წელთა, ნოებრის კბ“. (1ვ).

მინაწერი: (წითელი მელნით) „943 Церк. гуджари. იოანეს სახარების თავი პირველი და ლოცვები“ (1v).

 

ᲒᲠᲐᲒᲜᲘᲚᲘ ᲮᲔᲚᲜᲐᲬᲔᲠᲔᲑᲘᲡ ᲔᲚᲔᲥᲢᲠᲝᲜᲣᲚᲘ ᲛᲝᲜᲐᲪᲔᲛᲗᲐ ᲑᲐᲖᲐ © 2025. კორნელი კეკელიძის სახელობის საქართველოს ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი