ᲒᲠᲐᲒᲜᲘᲚᲘ ᲮᲔᲚᲜᲐᲬᲔᲠᲔᲑᲘᲡ ᲔᲚᲔᲥᲢᲠᲝᲜᲣᲚᲘ ᲛᲝᲜᲐᲪᲔᲛᲗᲐ ᲑᲐᲖᲐ
  • მთავარი
  • პროექტის შესახებ
  • გრაგნილი ხელნაწერები
  • გამოცემა
  • კონტაქტი
Search
  • მთავარი
  • პროექტის შესახებ
  • გრაგნილი ხელნაწერები
  • გამოცემა
  • კონტაქტი
  • Home
  • H-62
  • გრაგნილი ხელნაწერები, ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი
  • H-62

H-62

H-62

Manuscript2024-03-30T21:51:08+00:00

1.კოდიკოლოგია/არქეოგრაფია

1.1.შიფრი                                                      H-62

რაობა                                                            ავგაროზი

დაცულობის ადგილი/კოლექცია             ხეც

თარიღი                                                         XIXს.

კეფის რაოდენობა                                       10 კეფი

ზომა (თითოეული კეფის ზომა)  326X11;  I35x11;II34x11; III 34×11;IV 33,5×11;V33,5×11; VI 33,5×11; VII 33,5×11; VIII 33,5×11; IX 33,5×11; X 19×11;

სტრიქონთა რაოდენობა                I r-20;II r- 18; III r-17; IVr-17;V r-17;V33,5×11; VI r-21; VII r-17; VIII r-19; IX r-18; X r-9; v – დაუწერელია

ნაწერის ზომა                                   I33x10,5; II32x10,9; III 32,5×10,5; IV32,5×10,9; V26,5×10,9; V33,5×11; VI 32,5×10,5; VII 32,5×10,5; VIII 31×10,5; IX 32×10,5; X 14,5×10,5;

არშიების ზომა:        I-ზედა0,5, ქვედა0, მარცხენა0სმ; მარჯვენა0სმ;II -ზედა0, ქვედა0, მარცხენა0სმ; მარჯვენა0სმ;III-ზედა0, ქვედა0, მარცხენა0სმ; მარჯვენა0სმ; IV-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ;V-ზედა 0, ქვედა 1, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ; VI-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ; VII-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ; VIII-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ; IX-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ; X-ზედა 0, ქვედა 1,5, მარცხენა 0სმ; მარჯვენა 0სმ.

მასალა                                                     ქაღალდი

ძეგლის მდგომარეობა (გაცხოველებული/ აღდგენილი/თავბოლონაკლული)

ფერი                                                              მოთეთრო

სისქე                                                              001

ფორმატი (სრული,არასრული)

კონსერვირებული/არაკონსერვირებული

1.2. პალეოგრაფიული თავისებურებები

დამწერლობის სახეობა                  მხედრული

მელანი                                              ყავისფერი

პაგინაცია                                          მარჯვენა მხარეს ფანქრით, ციფრებით

ნაწერის მიმართულება გვერდზე (r-v)

დაკანონვა                                                     –

კეფების გადაბმის ტექნიკა            გადაბმულია წებოს გამოყენებით

1.3. გაფორმება

მინიატურა                                                   –

დეკორი                                                         –

საზედაო ასოები                                          –

სათაურის გაფორმება                                 –

მარგინალური ნიშნები

გადამწერი/დამკვეთი/ გადაწერის ადგილი

ანდერძები/მინაწერები                              –

 

შემომწირველი (გვერდის მითითებით)/შემოწირულობის თარიღი

 

1.4. ტექსტოლოგიური შენიშვნები

ტექსტის დასაწყისი         (თავბოლონაკლული)

ტექსტის დასასრული (თავბოლონაკლული)

რედაქციულობა (თუ შესაძლებელია)

  1. დაზიანებებიზედაპირის – მომჩვარული, აქერცლილი, მყიფე, ენტომოლოგიური, ლაქები (სინესტის, სითხის, პიგმენტების, სანთლის …)

 

I-X კეფი:გრაგნილის ათივე კეფის ფორმატი სრულია; აღენიშნება მინიმალური დაზიანებები, ჩახეული ადგილები (განსაკუთრებით დასაწყისი კეფები); კეფები ერთმანეთზე გადაბმული წებოს გამოყენებით, ერთმანეთზე, დაახლოებით 1 სმ.-ით გადაებული. საწერი მასალა წინასწარ არის დამზადებული, ვინაიდან გადაწებებულ ადგილებში ტექსტია ნაწერი.

ტექსტი ნაწერია არასიმეტრიულად, გაკრული ხელით, მინდორი არ არის დაცული; ტექსტი კარგად იკითხება. კალიგრაფს ტექსტისვე მელნით გაუფორმებია სხვადასხვა ფორმის ორნამენტებით (6 ექვსი).

 

 

რეკომენდაცია: გრაგნილი ხელნაწერის მინიმალური, დაზიანებული ადგილების კონსერვაცია.

 

აღწერილობიდან: კონდაკი, XVI ს.

გრაგნილი;326X11;ქაღალდი (10 კეფი); მხედრული; [XIX ს.].

„სახელო (!) სახელისათა, მამითა, ძითა, სულითა წმინდითა შევკრავ ავსა თვალსა და შემიკრავს ყოველი ავი თვალი, ავი ენა, ავი ფიქრი …“

შენიშვნა: ავგაროზი სულ 8 ლოცვისაგან შედგება.

 

ბიბლიოგრაფია

ხელნაწერთა აღწერილობა, (კოლექცია H), ტ.I, 1946, გვ.50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ᲒᲠᲐᲒᲜᲘᲚᲘ ᲮᲔᲚᲜᲐᲬᲔᲠᲔᲑᲘᲡ ᲔᲚᲔᲥᲢᲠᲝᲜᲣᲚᲘ ᲛᲝᲜᲐᲪᲔᲛᲗᲐ ᲑᲐᲖᲐ © 2025. კორნელი კეკელიძის სახელობის საქართველოს ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი