H-505
1.კოდიკოლოგია/არქეოგრაფია
1.1.შიფრი H-505
რაობა ავგაროზი
დაცულობის ადგილი/კოლექცია ხეც
თარიღი XIXს.
კეფის რაოდენობა 6 კეფი (აღწერილობით 4)
ზომა (თითოეული კეფის ზომა) 163,5X9; I41,5×8,7; II 15,5×8,5;III21x8,5; IV20,5×8,5;V 21,5×8,5;VI 43,5×8,5
სტრიქონთა რაოდენობა I r-31, v-17;II r-12, v-4;III r-13, v-6; IV r-8, v-6; Vr-13, v-6;VI r-17, v-15;
ნაწერის ზომა I41x8; II 14×8; II22,5×7,5; III 20,5×7,5; IV6,5×3,2; V 16×7,5; VI 40,5×7,5; (ნაწერის შუაში გრაფიკული ჩანახატებია)
არშიების ზომა: I-ზედა0, ქვედა0, მარცხენა0,1სმ; მარჯვენა0,1სმ;II -ზედა0, ქვედა0, მარცხენა0,2სმ; მარჯვენა0,5სმ;III-ზედა0, ქვედა0, მარცხენა0,3სმ; მარჯვენა0,3 სმ; IV-ზედა 0, ქვედა 0,5, მარცხენა 2სმ; მარჯვენა 1,5სმ;V-ზედა 0, ქვედა 0, მარცხენა 0,5სმ; მარჯვენა 0,5სმ;VI-ზედა 0, ქვედა 2,5, მარცხენა 0,5სმ; მარჯვენა 0,5სმ;
მასალა ქაღალდი
ძეგლის მდგომარეობა (გაცხოველებული/ აღდგენილი/თავბოლონაკლული)
ფერი მოთეთრო-მოყვითალო
სისქე 001
ფორმატი (სრული,არასრული)
კონსერვირებული/არაკონსერვირებული
1.2. პალეოგრაფიული თავისებურებები
დამწერლობის სახეობა მხედრული
მელანი ყავისფერი
პაგინაცია –
ნაწერის მიმართულება გვერდზე (r-v)
დაკანონვა –
კეფების გადაბმის ტექნიკა გადაბმულია წებოს გამოყენებით
1.3. გაფორმება
მინიატურა ღვთისმშობლის, წმინდა გიორგის,
დავით და კონსტანტინეს ილუსტრაციები;
დეკორი –
საზედაო ასოები –
სათაურის გაფორმება –
მარგინალური ნიშნები
გადამწერი/დამკვეთი/ გადაწერის ადგილი
ანდერძები/მინაწერები –
შემომწირველი (გვერდის მითითებით)/შემოწირულობის თარიღი
1.4. ტექსტოლოგიური შენიშვნები
ტექსტის დასაწყისი (თავბოლონაკლული)
ტექსტის დასასრული (თავბოლონაკლული)
რედაქციულობა (თუ შესაძლებელია)
- დაზიანებებიზედაპირის – მომჩვარული, აქერცლილი, მყიფე, ენტომოლოგიური, ლაქები (სინესტის, სითხის, პიგმენტების, სანთლის …)
I-VI კეფი:გრაგნილის ექვსივე კეფის ფორმატი სრულია (აღწერილობით 4 კეფი); გადაბმულია ერთმანეთზე გადადების პრინციპით (დაახლოებით1 სმ.-ით), წებოს გამოყენებით. ზედა ნაწილი მოხეულია და ნაკლულია ტექსტთან ერთად. აღენიშნება მექანიკური დაზიანებები, განსაკუთრებით პირველი და ბოლო კეფია დაზიანებული, აღენიშნება ბზარები, ჩატეხილი ადგილები;კიდეები ორივე მხარეს დაზიანებულია, ჩახეული, მოხეული და გახეული ადგილები. საწერი მასალა წინასწარ არის დამზადებული, ვინაიდან გადაწებებულ ადგილებში ტექსტია ნაწერი. დაზიანებული (გახეული) ადგილი უხეშად არის გამაგრებული რ მხრიდან თეთრი ქაღალდით, რომელიც ტექსტს ფარავს. კეფების გადაბმის ადგილებში კიდეები მოცილებულია ერთმანეთს. ტექსტი ნაწერია არასიმეტრიულად, გაკრული ხელით, მინდორი არ არის დაცული; ტექსტი კარგად იკითხება. კალიგრაფს ტექსტი გაუფორმებია სხვადასხვა ფორმის ილუსტრაციებით (გრაფიკული ჩანახატებით).
რეკომენდაცია: გრაგნილი ხელნაწერი სარესტავრაციოა
აღწერილობიდან: კონდაკი, XIXს.
გრაგნილი (4 კეფი);163,5X9; ქაღალდი; თავბოლონაკლული; მხედრული; გააჩნია ღვთისმშობლის, წმინდა გიორგისა და დავით და კონსტანტინეს უხეიროდ შესრულებული ილუსტრაციები; [XIX ს.].
[ავგაროზი. სახარება იოანეასი] … „ თავი პირველი აღდგომის წირვისა. – პირველიდგან იყო სიტყვა და სიტყვა იგი იყო ღვთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვა იგი …“
შენიშვნა: გარდა ამ ლოცვისა ვხვდებით შემდეგს:
ა. „დედა მღვთისა მოწყალისა ყოვლად წმიდა ღვთისმშობელი მარიამ ვადიდოთ …“
ბ. „წმიდაო გიორგი კაბადუკიისა, წმიდაო გიორგი ლუდიისა … “ (დასახელებულია 22 წმ. გიორგი)
გ. „წმიდანო, კეთილად მძლენო დავით და კონსტანტინე, ევედრე ღმერთსა ჩვენთვის …“
წყდება: „…დაიფარეთ ყოვლისა ჭირისა, სენისა…“
ბიბლიოგრაფია
ხელნაწერთა აღწერილობა, (კოლექცია H), ტ.II, 1951, გვ.4
ტექსტი